Featured

Scratch Örnekleri-5: Scratch İle Balon Patlatma Oyunu Yapımı (İKİ KİŞİLİK)

Share:
Scratch örnekleri içerisinde en sevilen uygulamalardan birisi iki kişilik balon patlatma oyunu. Öğrencilerim ile yapmış olduğumuz bu uygulama ile gerçekten çok güzel şeyler öğrendik aynı zamanda da oldukça eğlendik :) Hemen oyunumuzun yapım aşamalarına geçelim.

Yukarıdaki ekranda gördüğünüz gibi bir siyah ok bir tane kırmızı ok balonlar ve iki adet de değişkenimiz var. Değişkenlerimizin isimleri SİYAH PUANI ve KIRMIZI PUANI. Şimdi gelin hep birlikte balon patlatma oyunumuz için gerekli olan kodları parça parça ekleyelim. İlk olarak siyah ok ile başlayalım.

1) SİYAH OK KARAKTERİNİN KODLARI


Yukarıdaki kod blogu ile siyah okumuz klavyemizdeki siyah oka tıklatınca 1 saniye de x -184 y 142 konumuna gidiyor. 0.1 saniye bekleyip tekrardan -182 y -142 konumuna geri dönüyor. Aslında başlangıç noktasına geri dönüyor diyebilirim. Burada yer alan konum ayarları sizin oyununuzda farklılıklar gösterebilir. Kendi karakterinizin olduğu konuma göre bu değerleri girmeniz gerekmektedir.


Yukarıda yer alan kod blogu içerisinde ise yeşil bayrağa tıklandığı zaman SİYAH PUANI eğer 3' e eşit olursa (İLERDE GÖRECEĞİZ PUANIMIZ BALONLARI VURDUKÇA ARTACAK) 2 saniye boyunca siyah kazandı şeklinde konuşacak.

2) KIRMIZI OK KARAKTERİNİN KODLARI


Yukarıda yer alan kod ile klavyede W tuşuna basıldığı zaman kırmızı ok 1 saniye de x 206 ve y 162 konumuna gidecek ve 0.1 saniye bekleyip başlangıç değeri olan x 190 ve y -142 konumuna gidecek. Aslında siyah ok ile aynı mantık.


Yukarıda yer alan kod blogu içerisinde ise yeşil bayrağa tıklandığı zaman KIRMIZI PUANI eğer 3' e eşit olursa (İLERDE GÖRECEĞİZ PUANIMIZ BALONLARI VURDUKÇA ARTACAK) 2 saniye boyunca Kırmızı kazandı şeklinde konuşacak.


3) SARI BALON KARAKTERİNİN KODLARI

Yukarıda yer alan kodlar ile sarı balonumuz yeşil bayrağa tıklandığı zaman sürekli olan 1 saniyede x 230 ve y 123 konumuna gidecek 0.2 saniye bekleyecek ve 1 saniyede x -230 konumuna ve y 123 konumuna gidecek. Kısacası y ekseni sabit kalacak şekilde x ekseninde hareket edecek (YANİ SAĞA VE SOLA HAREKET EDECEK)


Yukarıda yer alan kodlar ile yeşil bayrağa tıklandığı zaman siyah ok balona değiyorsa, SİYAH PUANI 1 değiştir (arttır) 48 isimli SESİ 0.2 saniye çal ve GİZLE. 



Yukarıda yer alan kodlar ile yeşil bayrağa tıklandığı zaman kırmızı ok balona değiyorsa, KIRMIZI PUANI 1 değiştir (arttır) 48 isimli SESİ 0.2 saniye çal ve GİZLE. 


Yukarıda yer alan kodlarla ise klavyemizden BOŞLUK tuşuna basıldığı zaman KIRMIZI PUAN VE SİYAH PUAN sıfırlanır ve BALON tekrar görünür hale gelir. KISACA OYUNUMUZ TEKRAR BAŞLAR.

BALONLARI NASIL ÇOĞALTIRIZ:

Arkadaşlar ilk olarak bir balonumuzu tamamen kodlayalım ondan sonra ÇOĞALT yöntemi ile ( balonun üstüne gelip mouse ile sağ tıklayıp çoğalt diyelim) çoğaltalım. Bu şekilde balonlar kodları ile beraber çoğalır.

Balonların üst üste gelmemesi için x konumları sabit tutulup y konumlarında değişiklik yapalım. ÖRNEK OLMASI AÇISINDAN AŞAĞIDA RESİMLERE BAKABİLİRSİNİZ.


X KONUMLARI AYNI Y KONUMLARI FARKLI. BU şekilde balonlar üst üste gelmez. Ayrıca sürelerde de değişiklikler yaparak balonları birbirlerinden farklı hızlarda hareket etmelerini sağlayabilirsiniz.


Umarım hem öğretmenlerimiz için hem de öğrenciler için faydalı bir içerik olmuştur. Anlamadığınız yerleri hiç çekinmeden sorabilirsiniz.

1 yorum: