Featured

Scratch Örnekleri-8: Scratch İle Yüzen Balık Uygulaması

Share:
Merhaba sevgili öğrencilerim. Bu uygulama bir derse giriş uygulaması. Yani çok basit :) Bu yaptığımız uygulama ile balığımız sahne de hareket edecek. Şimdi gelin nasıl yapıyoruz bakalım.

İlk olarak scratch programında sahnemizi değiştirelim ve aşağıdaki resimdeki gibi bir sahne ekleyelim. Daha sonra ise balık karakterimizi (kuklamızı) ekleyerek aşağıda yer alan kod bloglarını balık karakterine sürükle bırak yöntemi ile entegre edelim. ve uygulamamız hazır :)

Yukarıdaki gibi bir arka plan (backgrounds) ve bir balık karakteri ekleyelim. Daha sonra ise balık karakterine aşağıda yer alan kodları sürükle bırak yöntemi ile ekleyelim.

Yukarıda yer alan kod bloglarını kısaca açıklayalım. Yeşil bayrağa tıklandığı zaman sürekli olan balığımız 30 adım gidecek 0.2 saniye bekleyecek ve kenara geldiğinde geri dönecek. (KENARA GELDİĞİNDE GERİ DÖN kodu bazı scratch programlarında kenara geldiğinde zıpla olarak yer almaktadır. Aslında ikisi de aynı şeydir çocuklar karıştırmayın tamam mı :)

Hiç yorum yok