Yukarıda sahnede gördüğünüz gibi ekrana çeşitli sayılarda köpek balıklarını ekleyelim. TABİİ Kİ SAHNENİZİN ARKA PLANINI (BACKGROUND) KISMINI RESİMDEKİ GİBİ DEĞİŞTİRİN. Daha sonra istediğiniz sayıda balık ekleyebilirsiniz. Yine ekranda görüldüğü gibi süre ve skor isimli 2 adet değişken ekleyelim. Bu değişkenlerden birisi geçen süreyi sayarken diğeri de yakaladığımız balıklarını sayısını bize gösterecek.
Bu kodu diğer balıklara aktarırken 3 saniye bekle kısmını 5,4,3,2 gibi sayılarla değiştirmeniz gerekiyor. Yoksa tüm balıklar aynı anda görünür ve gizlenir bu da güzel bir oyun yapmamıza engel olur.
Yukarıda yer alan kod blogu ise yeşil bayrağa tıklandığında mouse işaretçisi balığa değdiiği an Shark1-c kostümüne geçiş işlemi olur. Buradaki işlem ile balığın yüz şekli değişir. Bir nevi balık yakalanınca üzülür :) Skor değişkeni de 1 artar 0.3 saniye beklenir ve yakalana balık ekrandan kaybolur.
Yukarıda yer alan kod blogu ise yeşil bayrağa tıklandığında skor değişkeni 0 olur süre 30 saniyeden başlar ve süre değişkeni 0 oluncaya kadar 1'er 1'er azalır süre bittiği zaman ise bütün bloglar durur. Oyunun tüm kodları bu kadar takıldığınız yerleri yorum formu ile sorabilirsiniz.
Ayrıca scratch engelden kaçma oyununu yapmak için baykodlama.blogspot.com/2017/05/scratch-engelden-kacma-oyunu-yapalim adresini ziyaret edebilirsiniz.
Hiç yorum yok